Strony

Lipiec 2018
P W Ś C P S N
« Sty    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Ciekawe artykuły

  • Wirtualne biuro w łodziWirtualne biuro w łodzi
    Biuro w wirtualnym świecie. Postęp widoczny jest na każdym kroku. Jednym z jego wyraźnych przejawów jest coraz powszechniejsze realizowanie obowiązków służbowych w ramach tak zwanej pracy zdalnej. Podejmują się jej …
  • Optymiści inwestorzyOptymiści inwestorzy
    Optymizm ponownie zagościł do serc inwestorów. Kupujemy akcję na potęgę i cieszymy się, że problemy gospodarcze świata są powoli, ale systematycznie rozwiązywane. Ostatnio widzieliśmy na warszawskiej giełdzie prawdziwe odbicie od …

Rękojmia za wady

Rękojmia za wady. Jeżeli konsument składa reklamację na podstawie rękojmi, podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca – i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne.Jego dane znajdują się m.in. na paragonie fiskalnym, który kupujący powinien – co do zasady – otrzymać wraz z towarem.Rękojmia jest ustawowo uregulowanym sposobem dochodzenia roszczeń. Przedsiębiorca nie może w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji, jeżeli nie wynika to wprost z przepisów. Rękojmia za wady to podstawa jednej z dwóch możliwych dróg składania reklamacji przez konsumenta (obok gwarancji). Jest to tryb dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub prawną kupionego towaru konsumpcyjnego. Sprzedawca odpowiada wobec konsumenta za sprzedany towar, jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie 2 lat od momentu jego wydania (wyjątek dotyczy nieruchomości, w przypadku których okres odpowiedzialności to 5 lat).Termin ten nie można skrócić maksymalnie do roku, jeśli dotyczy towarów używanych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *