Strony

Maj 2018
P W Ś C P S N
« Sty    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Ciekawe artykuły

  • Biznes dopasowany do właścicielaBiznes dopasowany do właściciela
    Najważniejsze jest to, aby stworzyć biznes, który jest zgodny z naszymi zainteresowaniami lub z naszą wiedzą. Na pewno dzięki temu, z przyjemnością będzie się go prowadziło. Nie będzie to dla …
  • Giełda wierzytelnościGiełda wierzytelności
    Giełda wierzytelności Taka giełda działa trochę na zasadzie przetargu, wierzytelność kupuje jakaś firma windykacyjna, która, zapoznając się ze sprawą, może zażądać odpowiedniej dla siebie prowizji. Im sprawa ściągnięcia należności jest …

Rękojmia za wady

Rękojmia za wady. Jeżeli konsument składa reklamację na podstawie rękojmi, podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca – i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne.Jego dane znajdują się m.in. na paragonie fiskalnym, który kupujący powinien – co do zasady – otrzymać wraz z towarem.Rękojmia jest ustawowo uregulowanym sposobem dochodzenia roszczeń. Przedsiębiorca nie może w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji, jeżeli nie wynika to wprost z przepisów. Rękojmia za wady to podstawa jednej z dwóch możliwych dróg składania reklamacji przez konsumenta (obok gwarancji). Jest to tryb dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub prawną kupionego towaru konsumpcyjnego. Sprzedawca odpowiada wobec konsumenta za sprzedany towar, jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie 2 lat od momentu jego wydania (wyjątek dotyczy nieruchomości, w przypadku których okres odpowiedzialności to 5 lat).Termin ten nie można skrócić maksymalnie do roku, jeśli dotyczy towarów używanych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *