Strony

Czerwiec 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Ciekawe artykuły

  • Reklama jest ważna
    Kiedy decydujemy się na to, żeby otworzyć własną działalność, to interesuje nas nie tylko to, aby zadłużyć się w banku i męczyć się nad załatwieniem wszystkich formalności. Zależy nam przede …
  • Pomysł na biznes
    Posiadanie pomysłu na siebie odnośnie własnego życia i przyszłości jest rzeczą niezwykle istotną. Dzięki niemu bowiem mamy możliwość zrobienia czegoś więcej w kierunku spełnienia marzeń, niż tylko czekania na to, …

Rękojmia za wady

Rękojmia za wady. Jeżeli konsument składa reklamację na podstawie rękojmi, podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca – i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne.
Jego dane znajdują się m.in. na paragonie fiskalnym, który kupujący powinien – co do zasady – otrzymać wraz z towarem.
Rękojmia jest ustawowo uregulowanym sposobem dochodzenia roszczeń. Przedsiębiorca nie może w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji, jeżeli nie wynika to wprost z przepisów.
Rękojmia za wady to podstawa jednej z dwóch możliwych dróg składania reklamacji przez konsumenta (obok gwarancji). Jest to tryb dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub prawną kupionego towaru konsumpcyjnego.
Sprzedawca odpowiada wobec konsumenta za sprzedany towar, jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie 2 lat od momentu jego wydania (wyjątek dotyczy nieruchomości, w przypadku których okres odpowiedzialności to 5 lat).
Termin ten nie można skrócić maksymalnie do roku, jeśli dotyczy towarów używanych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>